Basketballvereniging Peatminers is opgericht in 1979. De naam van de vereniging is terug te vinden in het verleden van Vriezenveen. Peatminers betekent turf- of veenstekers. Momenteel bestaat de vereniging uit circa 200 leden. Als vereniging bieden wij onze leden de mogelijkheid om het maximale uit henzelf te halen, waarbij prestatie en plezier hand in hand gaan. Leden krijgen bij ons de mogelijkheid om zich in en om zowel het spel als de vereniging te kunnen ontplooien. Basketbal is een teamsport waarbij j­e in een vijf tegen vijf situatie meer punten probeert te scoren dan de tegenpartij. Basketbal is een tactische, technische en fysieke sport en bevat dus alle facetten waaraan een spectaculaire sport moet voldoen.

Er zijn verschillende soorten leeftijdsgroepen:

U08 tot 8 jaar
U10 vanaf 8 tot 10 jaar
U12 vanaf 10 tot 12 jaar
U14 vanaf 12 tot 14 jaar
U16 vanaf 14 tot 16 jaar
U18 vanaf 16 tot 18 jaar
U20 vanaf 18 tot 20 jaar
U22 vanaf 20 tot 22 jaar
Senioren vanaf 22 jaar en ouder
Recreanten (recreanten zijn niet competitie spelende leden)
G-Basketbal Voor mensen met een handicap